woensdag 7 november 2018

Zo maar even een paar woorden.
Deze zomer was er niet zo veel te vertellen op quiltgebied.




In juli hebben wij een kleindochter gekregen. Inmiddels bijna vier maanden en het is een vrolijk, blij meisje.
Hiervoor heb ik enkele leuke cadeautjes gemaakt.



 En nog  enkele,  maar kon er geen foto's van vinden.

In september zijn wij met onderbrekingen naar Texel geweest. Fietsen, wandelen en geen verplichtingen.Helemaal tevreden met de kleine geneugten. Er wordt dan op ons huis en de vogel gepast, dus we hoeven ons nergens zorgen om te maken.
Alleen om de lekkere appels die dit jaar overvloedig van de boom vielen en die graag verwerkt wilden worden in diverse gerechten. Maar ja...ze moesten nog even wachten tot oktober.

Ik had de quilt van Kaffe Fasset stofjes meegenomen om door te quilten.
Het begin is er. Omdat het allemaal blokken zijn en ik stof gebruikt heb met rondjes er in, quilt ik het door met ronde vormen. Van klein in het midden naar groot naar de randen toe



Naar de rommelmarkt in den Hoorn
Lekker wandelen aan zee bij Paal 15 




Oosterend, broodje warme grillworst eten bij de "huiskamer"

Half oktober weer naar Texel, deze keer voor het blues weekend in den Burg.  Genoten van de muziek en de Texelse skuumkoppe samen met man, broer en schoonzus. Het waren latertjes tot drie uur 's nachts.




 Inmiddels wel weer druk met enkele projecten en ook al weer enkele bees gehad en thuis druk geweest met mijn kinderquilt. Het wordt meer een quilt voor een meisje, zeker met de kleren die ik heb uitgezocht.

En een leuk weekend gehad enkele dagen geleden in Ootmarsum met mijn volleybalvriendinnen van toen...
We doen dit al wel 16 jaar en volgen dan ook een workshop. Dit keer chocolade maken, dus een leuk doosje met bonbons aan over gehouden. Zondag middag een high tea en toen weer huiswaarts.
Een prachtige omgeving, mooie herfstkleuren, fantastisch weer, het kon niet beter.
Een landschap dat niet aangetast is door de ruilverkaveling.
Wandeling gemaakt naar de watermolen van Frans 
Ons huisje

En deze  etagère  gescoord voor mijn blauwe bordjes. Bij dit vakantiepark was een winkel met bijzonder veel theesoorten en Pools aardewerk, servies van Emma Bridgewater  enz.

Maandag naar tekenles geweest, nog niet klaar maar het begint er wel op te lijken. Ben best tevreden met mijn eerste portret.

Vandaag een workshop gehad bij de Vrouwen van Nu. De provinciale handwerk commissie afd. Gelderland organiseert twee keer per jaar een leuke workshop. We hebben klaprozen gemaakt van zijdelint.


Hier zit mijn kunstwerk nog niet bij.
Het resultaat volgt nog.



2 opmerkingen:

Floor zei

Heb me maar aangemeld als volger, want doordat je zo weinig blogjes schrijft vergeet ik weer om naar je blog te kijken.
Leuk dat je een kleindochter hebt gekregen, vast heel erg genieten van die lieve schat.
Dat lammetje wat je gemaakt heb is zo schattig!
Jullie hebben een heerlijke vakantie gehad zo te zien en leuke dingen gedaan.
Die klaprozen zijn ook heel mooi geworden, kunstig gemaakt.
En dan het portret... zo mooi en teer. Ik zou zeggen "niets meer aan doen".
Ik hou wel van die beetje vage tekeningen.

miekequilt zei

Fijn om weer even bij je te lezen hoe het gaat. Heerlijk naar Texel geweest, wat een fijn eiland is het hè. En verder fijn aan het quilten, wat een heerlijke hobby is het toch.
Je tekening vind ik prachtig.