zondag 12 mei 2019



Waar je al niet druk mee kunt zijn.

Allereerst heb ik een deken gemaakt voor onze kleindochter.
Roze wafelstof en tricot en met een brede katoenen rand aan elkaar gezet. 





Een blokje gemaakt voor mijn rood/wit quiltje



en ook het middenstuk, een huis is af.


Volgens mij heb ik nu alle blokken klaar. Ga me eerst eens beraden hoe het verder moet.
Uit mijn geheugen, witte sashings met rode blokjes.

En vrijdagmiddag naar de quiltbee bij Joosje geweest. Gezellig.
Daar ben ik met een blokje van Jane begonnen. Joosje heeft hem lang geleden ook gemaakt en hij hangt bij haar in de hal. Dat inspireert om ook verder te gaan.

En verder was ik deze week regelmatig in de tuin te vinden.




Een bonte pracht van akeleien. Ze staan werkelijk overal en ik laat ze ook staan. Indien nodig zijn ze gemakkelijk te verwijderen.


Mijn man doet de groentetuin en is daar kortgeleden pas mee begonnen. Dus veel groente is er nog niet. De tuin moest uitgebreid worden want ik had een stukje van hem afgenomen om bloemenzaad te zaaien en een snack komkommer, dahlia's gepoot, aardbeien verplaatst enz.


Dit wordt de groentetuin:


Ik verheug me al op de lekkere verse groente.
We hebben al wel regelmatig rabarber gegeten, lekker met aardbeien erdoor.
En nu ik dit allemaal schrijf, bedenk ik me ook weer dat we enorm bevoorrecht zijn met de ruimte om dit allemaal te kunnen doen. Maar wij weten ook dat het heel veel werk is om zo'n erf te onderhouden.
Ik ga nu lekker blogjes lezen, fijne week allemaal.



3 opmerkingen:

Floor zei

Dat is een leuk en lekker warm dekentje geworden. Wat woon je trouwens mooi, wat een grote tuin! Een groentetuin is heerlijk. Erwtjes hadden er wel al in kunnen staan, die kunnen wel tegen een beetje vorst.
Je hebt lekker veel vergeet me nietjes staan zie ik, zo leuk! Ook Akeleien, die heb ik ook zoveel, er komen er steeds meer.
Ben benieuwd wat er allemaal voor groenten in de tuin komt.

Guusje, zei

Wat een mooie deken. Mooie blokken heb je ook gemaakt. En wat een heerlijk grote tuin. Groenten uit eigen tuin zijn heerlijk. Jullie hebben er de ruimte ook voor. Ik weet nog van bij mijn ouders dat het veel werk is maar ook veel lekkerder.

miekequilt zei

Het dekentje is enig. Daar zal je kleindochter heel blij mee zijn. En die rood-witte blokjes zijn ook enig. Maar het mooist vind ik jullie tuin. Wat prachtig zeg. Dat wordt genieten van de bloemen, groente en fruit.