maandag 2 december 2019

Vandaag een stukje over de schilderles.
Bladeren schilderen was erg leuk om te doen. Met herfstkleuren kun je je niet snel vergissen, rood, geel, groen, bruin,  Bladeren met gaatjes en rafeltjes, maar toch...het staat maar zo niet een,twee, drie op papier.



De foto moet gedraaid, de rode bladeren onder. Zie even niet hoe dat moet. ook niet met de rechtermuisknop.

Inmiddels heb ik een nieuwe opzet gemaakt. Een takje bessen met sneeuw. De lessen gaan in januari weer verder, maar misschien gaat het me voor die tijd lukken.



Ook deze moet gedraaid.

Ook op handwerkgebied kan ik nog iets laten zien.
Op de handwerkmiddag in november heb ik een paar foto's kunnen maken van ijverige handen
 Dit wordt een kussen:

Dit wordt ook een kussen:

Dit is me ontgaan wat het moet worden. 

En dan onze jampotjes. Leuk resultaat toch?
Twee dames waren er niet en de borduursels moeten er nog opgeplakt worden.




In april volgend jaar gaan we weer naar Marijke (Hartendief). Zij had deze deksels als workshop op de klossiedag in 2019.
Kijk maar eens op haar website of blog.

18 april is de klossiedag en we hebben ons opgegeven voor de workshop van Quilt it Dotty.

En het laatste blok van mijn kinderquilt is klaar. Maar nu......


Nog vele uurtjes zullen er volgen voordat de twaalf blokken aan elkaar zitten en de rand met applicaties en blokjes.

Voor de lezers een gezellige week toegewenst.

2 opmerkingen:

miekequilt zei

De dekseltjes zijn goed gelukt!

Floor zei

Ooohhh wat is je blok met vogeltjes beeldig! Zo gezellig ook al die kleurtjes.
De jampotjes zijn ook allemaal heel goed gelukt.
Je schilderwerk van de herfstbladeren vind ik prachtig. Ze zien er mooi "herfstig" uit, heel mooi gedaan.
Besjes.... die heb ik heel veel geschilderd vroeger, vond het zo leuk om te doen en de besjes mooi dik en rond te krijgen zodat ze net echt waren.
Ben benieuwd hoe ze er uit zien als het klaar is.
Als je de foto's met je telefoon maakt, kan je ze in de telefoon zelf heel makkelijk draaien.
Ook een deel eraf knippen, of de kleuren aanpassen. Daarna de veranderde kopie opslaan en e.v.t. de oude verwijderen.
Vraag anders even aan iemand die je dat kan voordoen.
Ben zelf een stuntel met die telefoon, maar dat kan ik wel, en het lukt ook nog, en dat zegt heel wat haha! (Ik bedoel dus: als ik het kan, is het heel makkelijk)