zaterdag 22 februari 2020

De beurs.
Meestal pak ik mijn telefoon en kijk ik waar ik beginnen wil om iets te bloggen.In dit geval wordt het de beurs te Zwolle. Op 14 februari zijn Anita en ik naar Zwolle gereden. Rond elf uur waren we er, tjonge tjonge....... wat een vrouwen.
Maar toch zie je nog weer vele bekenden ook al is het druk.
We hebben fijn gesnuffeld bij de wol stands, bij de borduur stands en natuurlijk ook bij Soet Idee. Bij de quiltstoffen stands. En genoten van de mooie werken van Marie Suarez.
Dit boek van haar heb ik gekocht, temeer omdat er een leuke quilt in staat met zeemotiefjes en die wil ik gaan gebruiken voor een quilt voor mijn kleinzoon.




De tas is ook erg leuk, toch.


De quilt was ook als pakket te koop, maar ik wil graag mijn eigen kleuren uitkiezen.


Woensdag ben ik naar de jaarlijkse kaderdag geweest van Vrouwen van Nu. Begin februari heeft de commissie een inspiratie dag georganiseerd. Ik ben daar niet naar toe geweest maar van horen zeggen moet het heel erg leuk zijn geweest. Hieronder enkele werkstukken van  technieken die aangeboden zullen worden in de vorm van een workshop.









's Middags mochten we zelf aan de slag. Allerlei lapjes, stofjes, bandjes, kraaltjes kwamen er uit een tas en zo mochten we een fantasie bloem maken. Allemaal bestemd om de tentoonstelling in maart mee op te vrolijken. Het zal er allemaal erg vrolijk uit gaan zien denk ik. Er waren erg leuke creaties bij.














En dan als laatste besjes in de sneeuw.
Het resultaat van een eerste poging om sneeuw weer te geven. Het is me gelukt.



Voor alle lezers een goed weekend toegewenst.

1 opmerking:

Floor zei

Heerlijk om gezellig naar de beurs te gaan en leuke dingen te zien.
Zo kom je ook op nieuwe ideeën.
Wat ook fijn is, nieuwe technieken te leren en wie weet er nog een hobby bij te krijgen.
Die tekening van de besjes in de sneeuw.... wat is ie prachtig Alice!
Zo mooi die sneeuw er op, en ook de besjes zo lekker rond. Toen ik vroeger nog tekende was ik gek op besjes tekenen.
Hopelijk is de tekening nu af, want ik vind het zo heel mooi.