dinsdag 12 mei 2020

Borduren.
Wat was het mooi weer om in de tuin te werken en zo raakten de quiltwerken naar de achtergrond.
Elke dag een half uurtje aan mijn rood/witte quilt dat kon er nog net af van de tijd en 's avonds wordt er door gequilt aan de quilt met Fasset stofjes en langzaam aan zie ik het vorderen.



Ook enkele borduurwerkjes opgezocht en zo kwam ik deze ook tegen.
Voor de geboorte van onze zoon kregen we dit borduurwerkje van mijn vriendin, dus veertig jaar geleden. Helaas is de lijst gesneuveld, maar verder ziet het er nog prima uit. Voor de geboorte van onze dochter heeft ze een schellekoord geborduurd met kinderliedjes. Die hangt nu bij onze kleindochter aan de muur.



Elk jaar  maken wij enkele keren de overtocht naar Texel. Helaas is er dit jaar door de corona niet van gekomen. Vraag me af of we dit jaar het eiland nog zullen zien. Dat bracht me wel aan het zoeken naar een borduurwerk, waar ik lang geleden aan ben begonnen. Patroon uit een Ariadne:


De schaapjes van Texel met bloemen van het eiland.
Tja, ik ben er nu al weer enkele uren zoet mee, want ik vind hem nog steeds leuk en ik wil het toch nog een keer aan de muur zien hangen.


En daardoor raakt dit borduurwerk weer naar de achtergrond en was ook zo leuk om te doen.



Design van Linda Myers dus en nu weet ik nog niet hoe ik deze kan draaien op dit blog.
Het zijn kleine quiltpatroontjes in kruissteek, in mooie oude kleuren.

Voor de eerste keer ATC kaartjes gemaakt voor de ATC ruil van Mieke

Ik heb er lang over gedacht of ik wel mee zou doen. Ik ken mijzelf, want je hebt er zo weer een hobby bij.Gelukkig weet ik nog niet hoe het allemaal in z'n werk gaat. Ben wel reuze benieuwd welke ik toegestuurd krijg want met stofjes zien ze er ook reuze gezellig uit op haar blog: Miekequilt.


3 opmerkingen:

Floor zei

Je bent heerlijk druk bezig met van alles. Leuk toch een beetje afwisseling?
De foto's moet je draaien op je mobiel, dat is heel makkelijk en dan komen ze ook recht op je blog te staan.
Je kunt wel naar Texel hoor. Wij gaan 5 juni en ik heb geïnformeerd of het mocht.
Kan gewoon komen, maar je moet wel in de auto blijven zitten bij de overtocht, zodat er niet teveel mensen bij elkaar komen.
Als je met het openbaar vervoer komt mag je natuurlijk wel gewoon op de boot.
Waarschijnlijk is nog niet alles open (sommige campings niet) maar verder kan je genieten van de natuur en de schaapjes.

miekequilt zei

Wat een leuke rood-witte quilt, Alice. En al die borduurwerkjes zijn ook enig. De Atc kaartjes zijn plaatjes, ik denk dat je blij verrast zult zijn als de post binnenkort bij je bezorgd wordt.

marga zei

Leuk dat je reageerde op mijn blog. Jij bent met leuke dingen bezig en zeker in deze tijd is het fijn dat wij zo'n leuke hobby hebben.
Wij missen ook het kamperen en fietsen en wandelen in eigen land. Toch geef ik de moed nog niet op en hoop dat wij echt nog een keer op pad kunnen dit jaar.
Groeten
Marga