zaterdag 4 juli 2020

Veel gefotografeerd maar weinig om te gebruiken voor het weblog.
Afgelopen dinsdag op stap geweest met enkele dames van de fysio fitness.
Richting Bronkhorst gefietst en met fikse tegenwind over de dijk naar Doesburg.
Het was al weer enkele jaren geleden dat we hier gefietst hebben, dus leuk om de veranderingen allemaal te zien.
Bij het pontje naar Dieren even gepauzeerd.



In Doesburg aangekomen hebben we koffie gedronken bij de Waag en natuurlijk een mosterdsoepje gegeten. Jammer dat ik de dames niet gevraagd heb of ze bezwaar zouden hebben voor publicatie van enkele  foto's. Dus we moeten het hier mee doen.


Daarna via de Oude IJsselroute naar Laag Keppel gefietst en in het park bij het standbeeld van de heren van "Normaal" in Hummelo nog maar even gepauzeerd.
Het was reuze gezellig, vooral omdat de uitjes op een laag pitje hebben gestaan i.v.m de corona en we hebben genoten van prachtige natuur.


Ook wil ik nog graag even onze tijdelijke bewoner in de schuur laten zien. Ik hoop dat het zichtbaar is voor jullie, want hij laat zich niet zo gemakkelijk fotograferen.


Helemaal bovenin is de kerkuil zichtbaar.
Leuk toch. Af en toe ga ik even kijken of hij er nog zit. Ik kwam hem op het spoor door de uilenballen die overal lagen verspreid. En de vele poep onder de balken. 


Na de Texel verhalen op de weblogs van Floor en Mieke begon het bij mij ook te kriebelen. En enkele weken geleden op een mooie dag zijn we naar het Noorden gereden. De reis er naar toe is altijd al een feest.
Mooie luchten in Friesland en daarna Afsluitdijk. Dat geeft een dagje al vakantiegevoel, temeer daar we hier tussen de bossen zitten.

Gefietst, gewandeld bij Paal 15 en even naar den Burg en toen via t Skillepaadje naar Oudeschild om bij van de Star een visje te eten en via de dijk weer terug naar de boot.




Vorige week vrijdag hadden we voor de eerste keer weer een bee. Zo leuk om elkaar weer te zien.
Joosje en Paulette waren beide met  clamshells aan het werk.. Zo kun je mooi wat oude stofjes gebruiken en het is oh zo leuk dat die eens verdwijnen zodat je naar de winkel kunt voor nieuwe toch!!
Ben er ook aan begonnen, want is het een gemakkelijk werkje om mee te nemen. Misschien wordt het nog eens een tafelkleed.



De rechter zit al behoorlijk scheef. Dus twee er weer afgehaald en opnieuw begonnen.
Al een hoge stapel getekend en geknipt. Leuk om te doen.

Maandagavond komt Anita en gaan we ons weer bezig houden met de kinderquilt.
Had al wel enkele foto's gemaakt maar die zijn niet zo bijzonder gelukt en de quilt zit inmiddels al gedeeltelijk in elkaar.






Het was nog wel een dingetje voor het goed in elkaar zat. Want ik had me een paar keer vergist met de maten. Te groot is niet erg maar te klein....mopper de mopper.
Maandag zal ik een foto van het geheel maken.
Fijn weekend voor allen.

3 opmerkingen:

Floor zei

Leuke blokken voor de kinderquilt. Gezellig om weer een bee te houden, dat hebben we wel gemist.
Ook leuk dat je een uitje hebt gehad en ook naar Texel bent geweest, daar heb ik ook goede herinneringen aan.
Lief hoor die kerkuil in je schuur, misschien straks kleintjes?

Willy zei

Ja, ik zie de uil, moest wel even zoeken. Fijn dat je weer met een groep kon fietsen. Over die dijk heb ik enkele weken geleden ook gefietst en ook even gepauzeerd bij het pontje. Toen we in 2017 door Hummelo fietsten stond Normaal er nog niet, dus die route moeten we nog maar eens overdoen. Lijkt me leuk om ze te ontmoeten ;) Ik zou het willen combineren met gladiolen kopen bij boer Jos (als dat tenminste kan bij een kraam aan de weg, weet jij dat?) Heerlijk dat uitwaaien aan zee.

miekequilt zei

Wat had je het heerlijk druk. Het uitje naar Texel was natuurlijk het leukst.