zondag 6 september 2020

Tuinen.

Vandaag was het open tuinen dag in Ruurlo.

Al jaren stond de tuin van Dineke Brethouwer (tuin de Valk) op mijn wensenlijstje dus wij op de fiets naar de Buitenvelderweg 2. Door allerlei omstandigheden hebben we de laatste maand niet veel gefietst of gelopen dus het was een verademing om op deze rustige zondagmorgen door onze mooie omgeving te fietsen. 

En wat een mooie tuin (van ruim 5000 vierkante meter) hebben we gezien. Heel veel borders en allerlei kleuren zijn gebruikt.  Leuke doorkijkjes. En we hebben onder de berg genoten van een kopje koffie.  Om een kleine indruk te geven hier een paar foto's :








Ben dol op deze leuke hoekjes





Omdat ik zelf graag meer grassen in de tuin wil heb ik veelal grassen op de foto gezet.



De plek waar we koffie hebben gedronken.



Er waren nog drie tuinen te bezichtigen maar we hebben nog gekozen voor de tuin D'n Uuthook aan de Morsdijk 9 van de familie Schepers. De tuin is ongeveer 4000 vierkante meter met drie vijvers.


Prachtig toch zo'n dahlia.




Beide tuinen zijn enorme lappen om te onderhouden.

En tot slot nog even een foto van mijn werkje dat op tafel ligt. Ik dacht eerst: "mooi, zo verwerk ik mijn oude stofjes, maar ja...die vlieger gaat niet op. Tot nu toe nog maar een schelpje per stofje verwerkt en er ligt nog een grote stapel. Ik denk dat ik totaal twee dezelfde stofschelpjes  in het kleed kan verwerken. Dus er zal op den duur nog een leuke restjesquilt moeten worden gemaakt.


3 opmerkingen:

Floor zei

Dat is een nadeel van een restjesquilt.... de restjes raken nooit op. Dus moeten er nog vele restjesquilts gemaakt worden. Maar dat is niet erg toch?
Ziet er erg leuk uit zo, en aan elk restje zit een herinnering.
Prachtig die tuinen die jullie hebben bezocht. Wel al in herfstsfeer, maar mooi natuurlijk aangelegd, daar hou ik wel van.

miekequilt zei

Wat een mooie tuinen heb je bezocht. Leuk om zulke mooie tuinfoto’s te zien.
De quilt wordt leuk, volgens mij lukt het nooit om met een restjesquilt de restjes op te maken. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet, anders heb je straks geens toefjes meer. 😀

Willy zei

Dat is altijd leuk zo'n tuinbezoek. Ik zie net dat ik de eerste tuin al opgeslagen heb. De andere nu ook meteen opgeslagen. Leuk om zo met je mee te wandelen door de tuinen. Je zult wel genoeg inspiratie opgedaan hebben voor je eigen tuin.
Mooie schelpenquilt ben je aan het maken. Fijne zondag!