zaterdag 10 augustus 2019

Geen handwerk of quilt om te laten zien.
Maar ik ben wel weer begonnen. Gistermorgen heb ik drie blokjes van de Dear Jane voorbereid. Het was wel weer even zoeken hoe, wat en waar. Maar ik moest wel, want er moest gewerkt worden op de quiltbee.

Dinsdag was mijn buurvrouw uit W. bij ons op bezoek. Bijgekletst, want ze verblijft elk jaar vijf maanden op Curacao, dus dan moet je bijpraten. Niet alles kan per app.
Het was al snel een uur en zijn we gauw naar Almen getogen.
Ik wou haar het museum Staal laten zien. In dit kleine museum kun je het leven en werken van ACW Staring beleven. Een ode aan de dichter en landbouwkundige Staring, zoals ze het zelf omschrijven in het magazine.
Ik hoop dat jullie allemaal weten wie Staring was en ook een gedicht van hem kennen.

De theetuin van de "de Hoofdige boer"vanuit het raam van de bovenverdieping van het museum






Door te schommelen gaan de beelden bewegen. Je ziet de  theekoepel aan de Berkel, gebouwd in opdracht van dochter Constantia. Leuk om naar toe te wandelen of fietsen.
Ik ga er niet veel over vertellen, maar breng het een bezoek. Het is erg mooi vorm gegeven.
En het museum straalt rust uit, heel ontspannend om daar te zijn.


Deze stamboom van de familie Staring heeft ook bewegende beelden.
De familie Staring heeft op het landgoed (kasteel) de Wildenborch gewoond.

Er zijn leuke wandelingen te maken rondom Almen in de voetsporen van Staring.



Woensdagavond was ook een culturele avond voor mij.
In Winterswijk bevindt zich het oudste openluchttheater van Nederland  en daar werd "die Zauberflote opgevoerd. Een Nederlandstalige Zauberflote. (De umlaut op de o moet je er maar bijdenken)
 Jan Rot heeft de vertaling uitgevoerd.
Papageno werd gespeeld door Peter Lusse. 
Een fantastische avond gehad, moderne uitvoering en tekst. Mooie kostuums en dans.
De steengroeve als decor, ook bij avond met verlichting was prachtig.



Een aanrader voor een ieder om een keer naar toe te gaan. Over twee jaar is er vast weer een of andere grootse uitvoering.

Gistermiddag een gezellige quiltmiddag gehad.
Joosje werkt aan de hexagonnen van de Stonefields, Ine maakt hexagonnen waarvan ze nog niet weet wat ze er mee gaat doen , Paulette zet een blouse in elkaar, Marijke elke keer een ander project en ik een nieuw blokje van onze Jane.
Tot het volgende blog.



2 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een leuke, drukke dagen. Fijn dat je het quilten weer oppakt. Klopt het dat er in die steengroeve fossielen te vinden zijn? Fijne zondag!

Floor zei

Ken meneer Staring helaas niet. Leuk dat je in dat museum kon schommelen, dat hebben de meeste mensen toch lang niet gedaan.
Wat mooi zo'n openlucht voorstelling. Dat is een heel andere sfeer dan een gewoon theater.
Natuurlijk weer gezellig wat Jane blokjes maken, veel plezier.