zondag 6 oktober 2019

Op naar het winterseizoen met een kacheltje dat snort en heerlijke lange handwerk avonden.
Maar eerst nog iets over september.
Wij zijn in deze maand veelal naar Texel geweest. Eind augustus de caravan geplaatst op "t Woutershok" en een maand rust. Fietsen, wandelen, quilten, lezen, even naar de kringloop in den Hoorn en een dagje den Helder daar hebben ze ook een leuke kringloop. 




 Natuurlijk ook een paar keer naar de Cocksdorp gefietst.


Aan de waddenkant kijk je bij de Cocksdorp op Vlieland. 
Zo mooi daar, de kleuren van de zee veranderen elke keer. Ik zou daar uren kunnen zitten, maar ja...mijn man denkt daar iets anders over. We fietsen vaak langs de waddenkant. Zowel buiten- als binnendijks. Binnendijks hebben ze op Texel prachtige natuurgebieden aangelegd en eind september waren er al veel vogels aanwezig.

Eind september hebben we het museum "Kaap Skil" bezocht.
Dit keer alleen binnen de vondsten uit een VOC schip bekeken. Er is een wand,  waar men de zee in vroegere tijden met bewegende beelden en geluid van de Waddenzee heeft nagebootst.
Prachtig gedaan. Maar ik heb  een redelijke verbeeldingskracht dus het deed me wel wat om de schepen te zien vergaan. Maar het was wel de moeite waard. Zeker voor degenen die nog nooit het buitengedeelte hebben bezocht.  


Ik heb hier alleen een foto die ik met de telefoon hebt gemaakt. De rest staat op het fototoestel en die moet ik nog op de pc zetten.

Het laatste weekend zouden de kinderen de halve marathon lopen en wij oppassen. Helaas ging deze vanwege de weersomstandigheden niet door. In het droge uurtje zijn we met ons allen naar de schapenboerderij geweest. Lammetjes knuffelen. Wij zetten geen foto's van de kleinkinderen op de pc dus geen plaatjes van de schapen. 


Kippen ontbreken daar ook niet.

Er is ook een doolhof van strobalen voor de kleintjes.
Zonder een regenbui kunnen de kinderen buiten ook heerlijk spelen.

Eenmaal weer thuis wachtte ons de verrassing van de vele appels die al van de boom waren gevallen. 
Inmiddels dus al potten met appelmoes gemaakt en volgende week eens een paar potjes chutney proberen te maken.

Donderdag hadden we een kaderdag van de handwerkcommissie van Vrouwen van Nu. We leren daar elke keer weer een nieuwe techniek. Dit keer hebben we ballonnen versierd. Zo leuk om te doen. Ik  hoop dat de handwerkgroep het ook leuk vindt, dan kunnen we misschien voor de kerst zoiets doen.


 Het is even een weet maar het geeft een leuk effect.


Toch nog iets kunnen laten zien op handwerkgebied.

Over twee weken gaan we met de handwerkgroep deksels van jampotjes versieren. Ik moet nog ergens dubbelzijdig plakband vandaan toveren. Misschien bij een hobbywinkel.

Groet Alice.



2 opmerkingen:

Floor zei

Ondanks het niet zo mooie weer hebben jullie toch genoten zie ik.
De kipjes op de foto zijn echt heel mooi, wat een sierlijke veren.
Dat serviesgoed in het museum ook, jammer dat je er daar niet iets van kunt kopen :-)
Die ballonnen versieren snap ik niet zo goed. Ze lijken wel iets opgeblazen, maar of dat nog groter kan? Ik denk haast van niet als ik het zo zie.

miekequilt zei

Heerlijk uitgewaaid op Texel. En nu voorbereiden op het herfstseizoen met allerlei leuke activiteiten. Heerlijk !!