zondag 20 juni 2021

 Even tijd gemaakt.

Te warm, te druk, te weinig foto's, allemaal redenen om niet te bloggen. Wel jullie berichten af en toe lezen. Natuurlijk gefietst maar geen foto's gemaakt. Ik vind het zo vervelend telkens te moeten zeggen: "even wachten want ik wil een foto maken" Vanwege problemen met een voet ligt het wandelen ook even stil. Maar wat in het vat zit, dat verzuurd niet.

Het quilten heeft ook een tijdje stil gelegen. Wel nog een quilt gedubbeld en de rood/witte verder doorgequilt, een paar rijen clamshells gemaakt en een blokje Jane. Dat was het wel zo ongeveer.


Veel in de tuin gewerkt. E.d.d. zal ik eens met het fototoestel rond gaan.
Al wel twee soorten pioenen gefotografeerd.

Inmiddels is de witte pioen al bijna uitgebloeid.

En ik heb een kraampje aan de weg staan voor de verkoop. Het zijn planten die ik over heb en door de jaren heen wil niemand meer iets. Dus potgrond gekocht en voor 1,-- euro zijn ze nu te koop. Daar ben je ook weer druk mee want ze moeten wel vaak water.

Wel jammer dat er geen knooppunten route langs ons huis loopt.
Maar het begint te lopen, mond reclame vanwege de grote planten en de prijs. Leuk om te doen.


Ook deze man of vrouw vond het leuk in onze tuin. Een maand eerder zat hij ook al in de notenboom. En nu even zonnen midden op de middag in de tuin. Helaas kon ik niet naar buiten, dus een foto door het raam gemaakt die dus niet scherp is. 

Ik ga nog lekker even jullie verhalen lezen.  Fijne week toegewenst.







6 opmerkingen:

Floor zei

In de tuin is het momenteel zeker druk. Door al die warmte en daarna regen hoor je de planten groeien.
Leuk dat je plantjes verkoopt, jammer dat ik er niet even langs kan fietsen, staan leuke plantjes bij.
Wat minder met de lapjes gedaan, dat "mag" wel een keer hoor :-)
Als de tuin op orde is kan je weer verder.
Sterkte met je voet, hoop dat je snel weer gewoon kunt lopen.

miekequilt zei

Wat een gezellig blog, al is er misschien niet zoveel quiltnieuws. Toch leuk om even in jullie tuin te kunnen kijken. Hopelijk gaat het gauw beter met je voet en kun je er weer op uit.

Willy zei

Prachtig die pioenrozen. Ik koop meestal wel een bos, maar daar is het niet van gekomen. Altijd leuk als er plantjes langs de weg te koop staan, heb je ook iets wat de hele zomer bloeit en in een hangende balkonbak kan? Vervelend dat je last hebt van je voet, hopelijk gaat het snel weer beter. Mooi quiltwerk!

Dientje zei

Te gek, visite van een uil in je tuin. Prachtig. En dat de blog even wat minder is, dat is dan maar zo. Lekker in de tuin bezig zijn en genieten van alle moois is ook belangrijk. Leuk dat je stekjes voor de verkoop neerzet. Beterschap met je voet. Groet, Dientje

Janny zei

Mooi die pioenrozen en leuk dat je plantjes verkoopt. Ik vind dat je toch best nog veel gedaan hebt hoor. Beterschap met je voet.

Elizabeth zei

Zo te zien heb je een prachtige tuin! En wat een mooie pioenrozen, vooral de witte.
Jammer van je voet, hopelijk gaat het snel beter.