zondag 11 juli 2021


Zomaar even een paar foto's van mijn tuin, want wat het quiltwerk betreft heb ik wel wat gedaan maar niet geschikt om te fotograferen, dus niet gepatcht. 

  





De hemerocallis, drie verschillende kleuren. Gemakkelijke plant waar de slakken ook dol op zijn.



Deze hortensia bloeit al en er achter staan er twee met hopelijk donkerrode bloemen.
 
De eerste stokrozen die hier bloeien. 


Dit jaar veel werk gehad met de tuin. Eerste obstakel waren de engerlingen. Veel planten heb ik twee keer uit de grond gehaald om de engerlingen te verwijderen.

Sinds enkele weken houden de naaktslakken bal in de tuin en het zijn vooral de bladplanten waar ze op dansen.

En dan staan er ook nog afdrukken van reeën poten, zij eten de knoppen op van de rozen.

Maar ......ik ben wel erg blij met de tuin en kan er erg van genieten.

6 opmerkingen:

Dientje zei

Wat kun je genieten van de tuin, als die doet wat die moet doen: in bloei staan. En als een plant opgegeten wordt door engerlingen of naaktslakken is het balen. Hopelijk blijft er genoeg moois over of is er een 2e bloei mogelijk. Groet, Dientje

marga zei

Wat een prachtige tuin ik kan mij goed voorstellen dat je daar van kunt genieten. Onverwachte gasten in de tuin is natuurlijk nooit leuk toch vind ik die naaktslakken wel heel erg dit jaar. Handwerken is op dit moment ook niet erg aantrekkelijk want buiten zijn is toch wel heel erg fijn. De winter is nog lang genoeg.
Fijne week.
Groeten
Marga

miekequilt zei

Wat een prachtige tuin. Jammer dat de slakken dat ook vinden. Gelukkig blijft er genoeg te genieten over.

Floor zei

Prachtige grote tuin heb je! Vooral die eerste foto vind ik zo mooi, met al die witte Hortensia's.
Leuk die stenen kip en haan, daar heb je geen omkijken naar :-)
Slakken... praat me er niet van. Ze eten echt alles. Als alles op is wat ze lekker vinden, zoeken ze iets wat niet zo lekker is, maar vooruit...
Zelfs de inmiddels groot gegroeide zonnebloemen moeten het nu ontgelden :-(

Willy zei

Prachtige tuin en huis. Jammer dat de plantjes gegeten worden. Die engerlingen zien er ook eng uit, brrrr!

Anoniem zei

Wat een schitterende tuin en huis ,kom toevallig op je blog en geniet van de mooie foto’s.
Op het vorige blog schreef je over de stekjes die je verkoopt,jammer dat ik niet in Gelderland woon anders kwam ik zeker wat bij je kopen .

Gr Femke.