zondag 28 november 2021



Kasteel in Laag Keppel

Vanmiddag een klein rondje gelopen bij het  kasteel in  Laag Keppel. Mijn overgrootvader van moeders kant was daar koetsier. Zoals ik de vorige keer al vertelde ben ik druk met mijn voorouders. Het kasteel is meestal verscholen tussen de bladeren en ik dacht, nu het herfst is,  pak ik mijn kans. Wat een vragen komen er dan bij je op als je daar zo loopt. Heeft hij daar ook geslapen? En zo ja dan zal het vast en zeker in de stallen zijn. 



Zouden ze deze boom ook gezien hebben? Hij heeft wel in Laag Keppel gewoond. Maar waar?
Veel familieleden  van mijn overgrootmoeder (Helmink) woonden in Laag Keppel.




En hebben ze in deze laan ook gelopen.? Zo kan ik nog wel even doorgaan. Kan het niemand meer vragen, ik neem maar aan dat het wel zo is. Wie weet vraag ik nog eens een rondleiding aan in het kasteel. Op aanvraag is dat mogelijk.



Morgenochtend weer naar schilderles. De foto is niet goed gelukt, maar je kunt zien dat het berken worden toch?

Mooie herfstweek toegewenst en ik wens voor iedereen een beetje Sinterklaasfeest. Een lekkere chocoladeletter bij de thee is al een beetje feest vind ik.



 



5 opmerkingen:

Floor zei

Je kunt al zeker zien dat het berken zijn hoor. Altijd extra duidelijk door die witte stammen met zwarte vlekken/strepen.
Leuk dat je overgrootvader koetsier is geweest bij dat kasteel.
Wat zou hij je veel kunnen vertellen over wie hij allemaal vervoerd heeft.
Zou best kunnen dat hij een fijn plekje had in de stallen zodat hij bij de paarden was voor het geval dat er iets gebeurde. Ook lekker warm.
Misschien eens een rondleiding vragen en dan ook of je in de stallen mag kijken.

Janny zei

Het is daar mooi wandelen rond het kasteel. Het is duidelijk dat het berken zijn hoor, succes met het schilderen.

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Dientje zei

De berken zijn goed herkenbaar, mooi gedaan. Hoe verder je in de geschiedenis duikt, hoe meer vragen. Ik herken het bij mezelf. Fijne dag, Dientje

miekequilt zei

Wat een leuk verhaal over je voorvader. Het lijkt mij dat je wel een privé rondleiding mag hebben.
De berken vind ik mooi worden.