zondag 21 november 2021

Zondag.

Zondag is echt mijn rustdag en dat betekent dat ik dan 

graag de dingen doe waar ik me doordeweeks weinig tijd voor gun. 

Te beginnen met de genealogie. Er staan hier dozen vol met knipsels, brieven, papieren, foto's enz. om uitgezocht te worden. De stamboom van mijn vaders kant en moederskant heb ik gedeeltelijk in Aldfaer staan en ook die van de kant van mijn man. Mijn bedoeling is toch een verhaal erbij te schrijven en ook foto's erbij.  Dat kost allemaal zeeën van tijd, maar als je het leuk vindt om te doen dan vliegen de uren voorbij.

Zo kwam ik deze foto tegen van mijn Oma met drie van haar jongere zussen.

En dan te bedenken dat de kleren allemaal zelf werden gemaakt. Ze kwam uit een gezin met dertien kinderen.



Rond 1910 denk ik.


Oma was kokkin in Huize Gerbrands te Laag Soeren. Ook Jan Ligthart kwam regelmatig logeren in dit pension. Oma had gesigneerde boeken van hem.


In de stofjeslade met kerststoffen dit quiltje gevonden. Ik vind hem nog best gezellig, dus snel een rand erom gezet en nu de a.s. weken doorquilten. Moet te doen zijn.



Echte kerstkleurtjes.

Verder is de zondagochtend ook meestal schilderochtend.
Morgenochtend hoor ik wel wat er goed  is en wat beter kan.😉
Volgende week de foto.




4 opmerkingen:

Janny zei

Zo is het maar net, als je dingen doet die je leuk vindt vliegt de tijd, dat quiltje krijg je vast ook nog wel af voor de kerst.

miekequilt zei

Heerlijk om een vaste dag voor zo'n leuke en interessante klus te hebben. Zo komt dat verhaal vast wel af. Misschien met wat eigen tekeningen erbij?

Dientje zei

Soms moet je gewoon een dag of in ieder geval tijd plannen voor bezigheden. En in het uitzoeken van stamboom gaat zeker veel tijd zitten. Ik heb via internet ook een heleboel opgezocht en zou eigenlijk nog eens naar een archief moeten. Maar dan komen er ook vast meer vragen waar geen antwoorden op zijn, haha. Leuk dat je bij de spullen ook nog gesigneerde spullen vond. En oude foto’s zijn altijd leuk. Groet, Dientje

Floor zei

Leuk om een stamboom te maken en alles uit te zoeken over je voorouders, maar het lijkt me wel heel moeilijk, kost ook veel tijd, dat snap ik.
Leuk je kerstquiltje. Zou fijn zijn als het klaar was deze kerst, kan het je kamer leuk opfleuren.