woensdag 19 januari 2022

Nieuw jaar, nieuwe kansen.

Mijn eerste blogje in dit nieuwe jaar en er was ook niet zo veel spannends te melden. We hebben gewandeld en veel gelezen, rondom huis bezig geweest en 's avonds heb ik sterren gemaakt en de rood/witte quilt omzoomd, blokjes van Jane gemaakt en een rijtje clamshells er aan genaaid.

Oh ja, een jurk geknipt en gordijnen genaaid, getekend en geschilderd

mmmm, al met al valt het nog wel mee nu ik het opschrijf.



De achterkant van de rood/witte quilt. Had nog stof over van de Kaffe Fasset quilt en dacht dat ik het niet meer nodig zou hebben. Dit keer geen zichtbare bies er langs gemaakt maar een onzichtbare,  zoals omschreven door Joosje in het Quiltnieuws van September. Werkt fantastisch en ik kan het iedereen aanbevelen. Het stond ook al eens omschreven in het jubileumboekje van het Quiltersgilde in 2018, maar ik had het nog nooit toegepast.







Ik weet niet waar het fout gaat maar in het scherm krijg ik een ander lettertype, de foto's staan door elkaar maar op het voorbeeld gaat het goed.



Moet nog bedenken hoeveel ik er aan ga maken. Ik denk nog een rijtje aan de zijkant en daarna nog vijf rijen naar onderen. mag wel iets van de tafel te zien zijn. Ben er aan begonnen dus maak het ook af. Als het niet leuk staat op de keukentafel dan mag hij op de tuintafel. Er komt wel een bestemming en anders gaat hij maar mee in de caravan.

Tot het volgende blogje
Vrolijke quiltgroeten van Alice.









4 opmerkingen:

Floor zei

Nou nou, je bent best heel druk geweest en veel verschillende dingen gedaan.
Allemaal leuke dingen, dat kan je ook beter doen dan stofzuigen en ramen zemen :-)
De rode quilt is prachtig geworden. Zonder bies... ik had het gezien in Quiltnieuws.
Ooit wel eens toegepast, maar op een andere manier.
Soms is dat mooier, en soms is juist een biesje leuker.
Nu lekker genieten van dit moois.

marga zei

Lekker bezig zijn daar gaat het toch om. En het ziet er prachtig uit.
Groeten
Marga

miekequilt zei

Druk bezig geweest zeg. Fijn om weer een quilt af te hebben. Mooi gedaan met die bies. Ik heb het ook gelezen en ga het zeker de volgende keer proberen.

Dientje zei

Als je alle activiteiten op een rij zet, blijk je meestal toch meer gedaan te hebben. De rood/witte quilt is leuk geworden. Mooi afgewerkt met onzichtbare bies. Nog nooit gedaan, zal het nog eens opzoeken en uitproberen. Groet, Dientje