woensdag 2 maart 2022

 De laatste vorderingen van de tekencursus, breiwerkje en Jane.


Kleinzoon vroeg mij om een trui voor hem te breien. Ik dacht dat ga ik niet doen, ik heb al zoveel te doen. Die gedachte duurde maar even, stel dat hij het me maar een keer vraagt?

Hij is zes jaar,  dus ik dacht een leuke kabel erin staat wel stoer. Het was wel weer even prutsen hoor.  Ik heb geen kindertruien weer gebreid vanaf de kindertijd van zijn moeder en die wordt dit jaar 40 jaar.

Inmiddels heeft onze kleindochter zich ook gemeld dat ze wel een trui wil.





De vorderingen van de schildercursus. Het boerderijtje is wel redelijk gelukt en naar mijn zin. 

Deze dennennaalden waren een leuke oefening zullen we maar zeggen.

De linker was een probeersel en de rechter is een beetje geworden zoals het hoort.

Inmiddels ben ik begonnen met het huis van de buren met bister op papier te zetten. Mochten jullie niet weten wat bister is, maar even googelen. Een soort inkt, die gemaakt wordt van walnotenbast.


En natuurlijk nog een paar Jane blokjes gemaakt.



Fijne weken allemaal, over een paar weken heb ik vast wel weer iets om te laten zien.
Bij mooi weer roept de tuin mij en dat is zeker geen straf.


5 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat leuk om voor je kleinzoon te breien. En straks ook nog voor je kleindochter, oma heeft het er maar druk mee. Maar het is vast leuk om te doen. Ik vond je tekenwerk erg mooi. En dan ben je ook nog druk met Jane, heerlijk hè, zoveel verschillende dingen doen.

Dientje zei

Wat een dilemma, wel/geen trui breien. En nu worden het er zelfs 2. Toch leuk dat de kleinkinderen dit willen. Heb met bewondering naar je tekenwerk gekeken. Prachtig. Oeps en dan is het ook nog zulk mooi tuinweer, haha. Breien, tekenen en patchen in de tuin dan maar. Veel plezier. Groet, Dientje

Floor zei

Wat leuk dat de kleinkinderen een zelfgebreide trui willen van oma! Dacht dat zoiets niet meer in de smaak viel bij de kinderen van nu.
Lang geleden dus, maar breien verleer je nooit.
Vind je schildering van het boerderijtje prachtig.
Zo mooi die zachte sfeer die je laat zien.
Eindelijk heerlijk tuin-werk-weer. Ja, het is koud, maar als je aan het werk gaat, voel je er niets van.

conny's quilts en creaties zei

Wat ben je goed bezig. Prachtig die trui. Leerlingen in mijn klas die wel eens een trui gebreid dit hun oma droegen, kwamen dat altijd heel trots vertellen en showen, want niet iedereen heeft zo'n oma!

conny's quilts en creaties zei

Oeps, dit = door